سبزترین آسمان‌خراشی که نفس می‌کشد
نوشته شده توسط : asman

گروه خدمات مالی PNC آمریکا با ساخت آسمانخراش جدید خود امیدوار است بتواند از الزامات استاندارد پلاتین LEED فراتر رفته و محیط کاری داخلی کاملا سالمی را ترویج کند.

به گزارش ایسنا، مساحت زمین «برج PNC پلازا» که در مرکز شهر پیتسبورگ در کنار آسمان‌خراش PNC Plaza واقع شده، حدود 74 هزار متر مربع بوده و بودجه ساخت آن حدود 240 میلیون دلار است.

این طراحی که به گفته سازندگان آن در شرکت معماری Gensler، از طراحی‌های قدیمی محیط های بسته دارای تهویه هوا دور است، می‌تواند سبزترین آسمان‌خراش جهان باشد که قابلیت تنفس دارد.

پاکسازی محل و ساخت و ساز این آسمانخراش در بهار 2012 آغاز شده و تکمیل آن برای تابستان 2015 برنامه‌ریزی شده است. این برج پس از پایان، مقر بعدی PNC خواهد بود که از بلندترین دیوارهای سبز در آمریکا برخوردار است.

کارکنان در این برج 33 طبقه‌ای شیشه‌ای می‌توانند از نور روز و هوای تازه بهره ببرند که در آسمان‌خراشهای آمریکایی یک تجربه تازه محسوب می‌شود. این در حالیست که ادارات در ساختمانهای اروپایی بیشتر در نزدیکی پنجره‌ها ساخته می‌شود که به کارکنان اجازه می‌دهد مدت بیشتری را در نور طبیعی روز بگذرانند.

 




:: موضوعات مرتبط: ایده های جدید در معماری , ,
:: بازدید از این مطلب : 2326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: